پوشش سلولزی و رنگ آمیزی ساختمان

تولید و اجرای پوشش سلولزی داخل ساختمان رنگ چرم و مولتی کالر

پوشش سلولزی و رنگ آمیزی ساختمان

تولید و اجرای پوشش سلولزی داخل ساختمان رنگ چرم و مولتی کالر

مشاغل اصناف و پاساژهای رشت


«بازار رشت» یا همون بازار بزرگ رشت، یه بازار سنتیه که ۱۴ کاروانسرا داره و به وسیله راسته های مختلف به هم وصل شده. معماری این کاروانسراها که در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی ساخته شده، از جاذبه های گردشگری این بازار به حساب میاد و گشت و گذار در «بازار رشت» ممکنه ساعت ها طول بکشه. در این بازار علاوه محصولات متنوع کشاورزی، تمام مایحتاج روزانه زندگی رو می تونین پیدا کنین و همینطور گردشگران به راحتی می تونن از اینجا انواع سوغاتی ها رو خریداری کنن.

در بافت 24 هکتاری بازار رشت، 14 کاروانسرا وجود دارد که توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبط هستند. این کاروانسراها در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به عنوان کانون‌های بازرگانی ساخته شدند.

تعدادی از آنها عبارتند از: طاقی‌های بزرگ و کوچک، سعادت و کاروانسراهای محتشم، چینی چیان، ملک و ... .

طاقی بزرگ این کاروانسرا در سال ۱۳۲۱ هجری قمری در ضلع جنوبی کاروانسرای طاقی کوچک و راسته دوم زرگرها و ضلع غربی سرای قیصریه فخر، در ضلع جنوبی راسته میدان کوچک و ضلع شرقی راسته پلاستیک فروش‌ها ساخته شده است.

طاقی کوچک و ۱۳ کاروانسرای دیگر نیز در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبط هستند و در دوره قاجاریه و اوایل پهلوی ساخته شده است.

این کاروانسرا در ضلع شمالی بازار رشت جنب مسجد حاج مجتهد قرار دارد و از طریق دالان جنوبی و شرقی به کاروانسرای طاقی بزرگ و راسته گونی‌فروشان و کاروانسرای ملک مرتبط است و همچنین از طریق دالان شمالی به مسجد حاج مجتهد خیابان شریعتی راه دارد.

طاقی سعادت در محدوده میدان بزرگ واقع شده و در بافت بازار درون شهری نقش مهمی دارد. قدمت آن به دوره قاجاریه می‌رسد که در گذشته یکی از قطب‌های تجاری مهم محسوب می‌شده است.

کاروانسرای محتشم همانند دیگر کاروانسراها در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت در سال ۱۳۰۰ ساخته شده و در ضلع شمال غربی آن کاروانسرای گلشن و ضلع غربی آن بازارچه عطاران قرار دارد.

کاروانسرای چینی چیان نیز در قسمت شمال غرب بازار رشت نزدیک چهار سوق قرار دارد و در قسمت شرق با سرای حاجی حسن خان و از غرب بعد از راسته حلبی سازها با سرای سعادت همجوار است. این بنا در سال ۱۳۰۸ توسط برادران چینی‌چیان ساخته شده است.

کاروانسرای ملک دارای بافت بازار درون شهری است که در دوران قاجاریه ساخته شده و برای صادرات برنج به روسیه و ابریشم به کاشان و یزد مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

خرید از بازار رشت اگرچه با مشکلات عبوری روبروست اما در نوع خود از دیدنی های استان گیلان به شمار می‌رود. گردشگران وقتی به بازار رشت وارد می شوند به دنبال خرید سوغات یا کالای مورد نظر در میان تنوعی از رنگ‌های زیبای محصولات کشاورزی، انواع ماهی و... ساعت‌ها به جست وجو می‌پردازند و در کنار آن از کاروانسراهای قدیمی رشت و طاقی های بزرگ و کوچک آن دیدن می‌کنند.

مرکز خرید گلسار یکی از پرفروش ترین و زیباترین مراکز خرید شهرستان رشت به شمار میرود که در خیابان 108 گلسار این شهر بنا شده است که از ساخت آن 7 سالی میگذرد. خیابان گلسار یکی از خیابان های اصلی و تجاری اداری شهرستان رشت محسوب میشود که یکی از محسنات این خیابان برای مرکز خرید گلسار بشمار میرود چرا که همه روزه خریدارن زیادی از این مرکز خرید بازدید میکنند . این مرکز خرید 6 طبقه دارای بوتیک های برند پوشاک و لوازم برقی منزل , عکاسخانه , کافی شاپ و ... میباشد که همه روز خریداران زیادی به بازدید آن میروند.

طبقه همکف و اول و دوم آن را بوتیک ها و مغازه ها و کافی شاپ ها تشکیل میدهند , طبقه سوم این مرکز را 16 واحد و دفتر تجاری تشکیل میدهد , طبقه چهارم مختص رستوران food court میباشد و در طبقه پنجم و ششم آن نیز تک واحدی های 600 متری تجاری میباشند . 
این مرکز خرید تجاری از تمامی امکانات از قبیل : سیستم های امنیتی پیشرفته ورود و خروج به همراه کنترل 24 ساعته , سیستم های برودتی , سیستم های صوتی و تصویری , دوربین های مدار بسته , برق اضطراری , پارکینگ و خدمات نظافتی مدرن برخوردار میباشد . 


مجتمع تجاری ایرانیان رشت

1)    مجموعه در 13 طبقه بصورت 2 طبقه واحدهای تجاری، 4 طبقه پارکینگ مسقف اختصاصی و انباری ها و 7 طبقه واحدهای خدماتی
2)    دارای تعداد 58 باب پارکینگ مسقف اختصاصی در طبقات زیرزمین، دوم، سوم و چهارم
3)    دارای تعداد 46 باب انباری اختصاصی با مساحت مکفی و مناسب در طبقات زیرزمین، دوم، سوم و چهارم
4)    مجهز به 2 دستگاه آسانسور خودرو بر جهت دسترسی به پارکینگ های مسقف طبقاتی
5)    دسترسی به کلیه طبقات مجموعه بوسیله دو دستگاه آسانسور نفر بر و یک دستگاه آسانسور باربر
6)    دارای ژنراتور برق اضطراری و پست برق اختصاصی زمین
7)    سه باب سرویس بهداشتی عمومی واقع در طبقه دوم
8)    مجهز به سیستم اعلام و سیستم اطفاء حریق اضطراری خودکار
9)    مجهز به سیستم برقگیر وارتینگ
10)          مجهز به هواساز جهت گرمایش و سرمایش طبقات تجاری و پکیج اختصاصی برای گرمایش واحدهای خدماتی و همچنین نصب اسپلیت جهت سرمایش آن واحدها
11)          نصب شیشه های دو جداره جهت کلیه پنجره های بیرونی مجموعه
12)          دیوار چینی بوسیله بلوکهای سبک عایق حرارتی
13)          اشتراک آب شهری جهت کل مجموعه و لوله کشی آب و فاضلاب جهت هریک از واحدهای تجاری و خدماتی
14)          کنتور برق اخصاصی جهت کلیه واحدهای تجاری و خدماتی و تعداد .. دستگاه کنتور برق مشترک جهت روشنایی و تأمین برق مورد نیاز تجهیزات و تأسیسات عمومی مجموعه
15)          آیفون تصویری جهت کلیه واحدهای خدماتی
16)          فونداسیون بصورت رادیه ژنرال (گسترده) با شمع ریزی درجا

17)          اسکلت فلزی (رعایت آیین نامه زلزله 2800) با سقف کامپوزیت جهت کلیه طبقات

 دانلود بانک موبایل مشاغل گیلان

آدرس و تلفن دفتر فروش مرکزی : تهران - میرداماد - میدان مادر- خیابان شاه نظری - شماره 8 -  شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن - طبقه همکف (شرکت پارس مسکن سامان)

تلفن : 4 - 22914153 - 021

 آدرس و تلفن دفتر فروش رشت : فلکه گلسار - پشت اداره سرپرستی بانک ملی - خیابان شهید بخت پسند - کوچه یکم (شرکت پارس مسکن خزر)

تلفن : 9 - 7238878 - 0131

پاساژ بزرگمهراز این پاساژ می تونین انواع لوازم الکترونیکی رو تهیه کنین.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد